Bredband
Från och med den 1 februari ingår grundtjänsten 2 Mbit/s i alla våra lägenheter.
Har du problem med att koppla in grundtjänsten kan du följa instruktionerna nedan för hjälp.
- Kontrollera att du har kopplat in i rätt uttag. Det finns två uttag i lägenheten och det är bara i en av dessa som grundtjänsten fungerar.
- För att kontrollera att tjänsten fungerar rekommenderar vi att du provar att direktkoppla med en dator, då utesluter vi eventuella fel på routern.
Om du vill använda flera enheter (telefon, platta, dator) samtidigt behöver du koppla in en router i uttaget för att surfa trådlöst.
Har du inte en uppgraderad tjänst kan det vara svårt att surfa trådlöst eftersom att en del av kapaciteten används till routern. Använd en kabel direkt från uttaget till enhet för bästa effekt.
Har du fortfarande problem med internet ska du göra en felanmälan. Du som har grundtjänsten 2 Mbit/s ska göra felanmälan till Solatum Hus&Hem AB. Högre hastighet än 2 Mbit/s ska anmälas till den tjänsteleverantör man har tjänsten med.