logo

Betalsätt

Vi erbjuder olika betalsätt för att du ska kunna välja det bästa alternativet för dig.

Hyresavi per post
Det vanligaste sättet då hyresavin kommer med post.

Hyresavi per e-post
Kontakta oss med en giltig e-postadress så ordnar vi det.

E-faktura
E-faktura beställer du genom din internetbank.

Autogiro
Autogiro innebär att hyran dras automatiskt varje månad. Detta är kostnadsfritt och man kan välja vilken dag det ska dras. Det finns olika sätt du kan ansöka autogiro på. Du kan själv ansöka via din internetbank, du kan också välja att fylla i din ansökan digitalt och signera via denna länk. Det går också att ansöka med en autogiroblankett som du hittar här. Du kan själv fylla i, skriva ut och skicka in autogiroblanketten till oss via post. Eller så kontaktar du oss så sänder vi ut en autogiroblankett till dig.

Frågor om E-faktura 

Vad är elektronisk faktura, (e-faktura)?
En elektronisk faktura skickas till dig via din internetbank. Fakturan kan du titta på i internetbanken och den kommer att se ut precis som en hyresavi på papper.
Hur vet jag att jag har fått en e-faktura till min internetbank?
Du måste regelbundet kontrollera hos din internetbank om du har några e-fakturor som har kommit in för betalning.
Får jag min hyresavi på papper?
Nej, när du är anmäld till e-faktura får du inte längre någon hyresavi på papper.
Vilken information får jag på den elektroniska fakturan?
Den elektroniska fakturan innehåller samma uppgifter som en hyresavi på papper.
När betalas en e-faktura?
När du har godkänt din e-faktura hos din internetbank ser banken till att den betalas på förfallodagen.
Kan jag kombinera e-faktura med autogiro?
Ja, det går bra. Anmälan till autogiro görs via blankett som finns på vår hemsida, eller kontakta oss så sänder vi ut en blankett.
När får jag e-fakturan?
E-fakturan får du vid samma tidpunkt som du skulle ha fått din hyresavi på papper.
Vad händer om jag missar att betala?
Om du missar att betala din e-faktura på förfallodagen får du ett inkassokrav per post, på samma sätt som gäller för hyresavi på papper.
Vad händer om jag byter bank?
Om du byter bank måste du själv anmäla dig hos din nya bank för tjänsten e-faktura från Solatum Hus&Hem AB
Hur avanmäler jag mig från e-faktura?
Via din internetbank letar du upp avanmälan för elektronisk faktura. Där följer du instruktionerna för avanmälan.
Vart vänder jag mig om jag har frågor om e-faktura?
Har du frågor om betalningen, kontakta din internetbank.

Kontakta oss

Växel: 0620-68 28 50
Serviceanmälan: 0620-68 22 22
Uthyrning: 0620-68 28 60
E-post: solatum@solleftea.se uthyrning.solatum@solleftea.se

 

Telefontider

Måndag - torsdag 09:00-16:00
Fredag 09:00-14:00

Uthyrningen
Måndag, onsdag och torsdag 09:00-15:30
Tisdag 09:00-18:00
Fredag 09:00-14:00

Lunchstängt alla dagar mellan 11:45-13:00

Felanmälan
Måndag- torsdag 07.00-16.00
Fredag 07.00-14.00

Lunchstängt alla dagar mellan 12:00-13:00
(Vi tar endast emot akut felanmälan under tiden)

Vid akuta fel på kvällar/ helger (ej kontorstid) kontaktar du vår jour på 0620-68 22 22. 

 

Besök oss

Besöksadress: Djupövägen 3, Sollefteå
Postadress: Box 43, 881 21 Sollefteå

 

Besökstider

Måndag - torsdag 13:00-16:00
Fredag 09:00-11:45

Välkomna!

Copyright Solatum 2019 ©  
Produktion: High Coast Media

Språk/language