logo

Internet, TV & telefoni

bredband

Bredband

Från och med den 1 februari 2020  ingår 2 Mbit/s i alla våra lägenheter.

Tillsammans med Sollefteå Stadsnät och Bredband2 har vi kommit fram med ett erbjudandet där du som hyresgäst får tillgång till en grundtjänst på 2 Mbit/s, det betyder att du som hyresgäst inte behöver teckna nätavtal med Sollefteå stadsnät som normalt kostar 175 kr/månad samt en engångskostnad på 500 kr.

Med 2 Mbit hastighet kan du som kund läsa din mail, betala dina räkningar, deklarera på skatteverkets hemsida, använda mina sidor på Solatums hemsida, läsa Aftonbladet, titta på Facebook/Instagram mm.

Har du behov av högre hastighet finns för alla våra hyresgäster ett erbjudande från Bredband2 om 10/10 Mbit/s, 100/100 Mbit/s eller 250/250 Mbit/s där kan du surfa snabbare, streama filmer i full HD helt problemfritt samt ladda ner filer på många gigabyte. Vänligen kontakta Bredband2 för mer information om detta erbjudande, önskar du ta del av erbjudandet via deras hemsida skriver du in din adress i sökrutan och väljer sedan alternativ Sollefteå stadsnät – Solatum. 

Har du idag en annan tjänsteleverantör så kan du naturligtvis fortsatt ha avtal med denna och då kommer nätavtalet att löpa på som det gör idag.

Läs mer om Bredband2´s erbjudande här.

Har du problem med att koppla in grundtjänsten kan du följa instruktionerna nedan för hjälp.

  • Kontrollera att du har kopplat in i rätt uttag. Det finns två uttag i lägenheten och det är bara i en av dessa som grundtjänsten fungerar.
  • För att kontrollera att tjänsten fungerar rekommenderar vi att du provar att direktkoppla med en dator, då utesluter vi eventuella fel på routern.

Om du vill använda flera enheter (telefon, platta, dator) samtidigt behöver du koppla in en router i uttaget för att surfa trådlöst.

Har du inte en uppgraderad tjänst kan det vara svårt att surfa trådlöst eftersom att en del av kapaciteten används till routern. Använd en kabel direkt från uttaget till enhet för bästa effekt.

Har du fortfarande problem med internet ska du göra en felanmälan. Du som har grundtjänsten 2 Mbit/s ska göra felanmälan till oss. Högre hastighet än 2 Mbit/s ska anmälas till tjänsteleverantör du har tjänsten med.

Kabel-TV

Sappa är leverantör av Kabel-TV

Analoga basutbudet är för närvarande:

Kabel-1 Kabel-2 Kabel-3 Kabel-4
Kabel-7 Kabel-5 Kabel-8 Kabel-9
Kabel-10 Kabel-6 Kabel-11 TV8
Kanal 9 TV10 Kanal 11 Kabel-12
Discovery Channel SVT Barnkanalen HD  Kabel-18  Sappakanalen

För felanmälan eller om du har frågor gällande det digitala utbudet, kontakta Sappa på telefon: 0774-44 47 44 eller hemsidan.

Kom ihåg att säga till att ni är hyresgäst hos Solatum samt ha ditt produktnummer till din lägenhet tillgänglig. Ditt produktnummer hittar du på ditt avtal eller på din hyresavi.

 

Kontakta oss

Växel: 0620-68 28 50
Serviceanmälan: 0620-68 22 22
Uthyrning: 0620-68 28 60
E-post: solatum@solleftea.se uthyrning.solatum@solleftea.se

 

Telefontider

Måndag, onsdag och torsdag 09:00-16:00
Tisdag 09:00-18:00
Fredag 09:00-14:00

Lunchstängt alla dagar mellan 11:45-13:00

Uthyrningen
Måndag, onsdag och torsdag 09:00-15:30
Tisdag 09:00-18:00
Fredag 09:00-14:00

Lunchstängt alla dagar mellan 11:45-13:00

Felanmälan
Måndag- torsdag 07.00-16.00
Fredag 07.00-14.00

Vid akuta fel på kvällar/ helger (ej kontorstid) kontaktar du vår jour på 0620-68 22 22. 

 

Besök oss

Besöksadress: Djupövägen 3, Sollefteå
Postadress: Box 43, 881 21 Sollefteå

 

Besökstider

Måndag 13:00-16:00
Tisdag 13:00-18:00
Onsdag 13:00-16:00
Torsdag 13:00-16:00
Fredag 09:00-11:45

Välkomna!

Copyright Solatum 2019 ©  
Produktion: High Coast Media

Språk/language