logo

Bredband

Från och med den 1 februari ingår grundtjänsten 2 Mbit/s i alla våra lägenheter.

Har du problem med att koppla in grundtjänsten kan du följa instruktionerna nedan för hjälp.

  • Kontrollera att du har kopplat in i rätt uttag. Det finns två uttag i lägenheten och det är bara i en av dessa som grundtjänsten fungerar.
  • För att kontrollera att tjänsten fungerar rekommenderar vi att du provar att direktkoppla med en dator, då utesluter vi eventuella fel på routern.

Om du vill använda flera enheter (telefon, platta, dator) samtidigt behöver du koppla in en router i uttaget för att surfa trådlöst.

Har du inte en uppgraderad tjänst kan det vara svårt att surfa trådlöst eftersom att en del av kapaciteten används till routern. Använd en kabel direkt från uttaget till enhet för bästa effekt.

Har du fortfarande problem med internet ska du göra en felanmälan. Du som har grundtjänsten 2 Mbit/s ska göra felanmälan till Solatum Hus&Hem AB. Högre hastighet än 2 Mbit/s ska anmälas till den tjänsteleverantör man har tjänsten med.

 

Kontakta oss

Växel: 0620-68 28 50
Serviceanmälan: 0620-68 22 22
Uthyrning: 0620-68 28 60 / 0620-68 28 63
E-post: solatum@solleftea.se uthyrning.solatum@solleftea.se
Fax: 0620-68 28 65

 

Telefontider

Måndag, onsdag och torsdag 09:00-16:00
Tisdag 09:00-18:00
Fredag 09:00-14:00

Lunchstängt alla dagar mellan 11:45-13:00

Felanmälan
Måndag- torsdag 07.00-16.00
Fredag 07.00-14.00

Vid akuta fel på kvällar/ helger (ej kontorstid) kontaktar du vår jour på 0620-68 22 22. 

 

Besök oss

Besöksadress: Djupövägen 3, Sollefteå
Postadress: Box 43, 881 21 Sollefteå

 

Besökstider

Måndag 13:00-16:00
Tisdag 09:00-18:00
Onsdag 09:00-11:45
Torsdag 09:00-16:00
Fredag 09:00-11:45

Välkomna!

 

Copyright Solatum 2019 ©  
Produktion: High Coast Media

Språk/language