Skip to main content
logo

Avvikande besöks- och telefontid vecka 17

På grund av nytt system och utbildningar kommer vi under vecka 17 att ha avvikande besöks- och telefontider.

Onsdag den 24/4 är kontoret stängt för besök och är åter öppet torsdag kl. 13:00-16:00.

På onsdag 24/4 stänger telefontiden till uthyrningen kl. 11:45 och öppnar åter torsdag kl. 13:00-14:00.

Under onsdag 24/4 mellan kl. 12:00-15:00 kan vi endast ta emot akut felanmälan, vid akut felanmälan ring: 0620-68 22 22

Uthyrningsfrågor kan mejlas till: uthyrning.solatum@solleftea.se

Nytt fastighetssystem och Mina Sidor

Snart är vi igång med det nya fastighetssystemet och Mina Sidor/Arena
Det innebär att du som hyresgäst kommer att uppleva några förändringar.
De största förändringarna kommer att vara på Mina sidor och Arena där du som hyresgäst behöver logga in på nytt och aktivera ditt konto. Du kommer här hitta uppgifter gällande ditt hyreskontrakt m.m. Sidan har även en förbättrad felanmälan där du kan följa dina ärenden.

För att kunna göra detta kommer du behöva logga in på nytt, du som står i bostadskön kommer även att behöva aktivera dina sök val på nytt, men du har kvar dina köpoäng.
Ännu en nyhet är att ni nu kommer att ha möjlighet att logga in med BankID.

Första hyresaviseringen kommer att ske för 2024-05, autogiro kommer att fungera som vanligt. Du kan ju ändå ha ett extra öga på ditt konto!
Har ni e-faktura, så kanske denna avisering sker via brev. Så håll koll på din postlåda.

För dig som inte är vår hyresgäst ännu men som står i kö, gäller samma sak angående att logga in på nytt för att aktivera ditt konto och för att göra dina sök val på nytt. Så du vet, du har kvar dina köpoäng.

Den 15/4 kommer det gamla Marknadssystem och Mina sidor att stängas ner!
Under perioden tills det nya systemet är igång måste du som hyresgäst eller sökande kontakta Uthyrningen via mejl: uthyrning.solatum@solleftea.se så återkopplar vi till er så fort vi kan för att hjälpa dig med ditt ärende.
Gäller det Felanmälan hänvisar vi till solatum@solleftea.se eller vid akutserviceorder till 0620-68 22 22 under denna period.

Det nya systemet ska vara igång från 2/5 hoppas vi och då kommer det fungera som vanligt att logga in via vår hemsida.
Redan nu kan du inte hitta några lediga lägenheter på våran hemsida utan du får kontakta vår uthyrning för information!

Vi tackar er för förståelse och tålamod!