
Viktig information om uppsägning av tjänsten Visel!
Vi har fått information från E.ON Energidistribution om att de kommer att avveckla tjänsten Visel vid årsskiftet. På grund av GDPR kan E.ON inte längre hantera in- och utflyttsanmälningar via Visel, vilket innebär att ni som hyresgäster framöver själva behöver sköta detta direkt med E.ON.
Tidigare har vi som hyresvärd hanterat både in- och utflyttsanmälningar till E.ON i samband med inflyttning och uppsägning av lägenheter. Efter årsskiftet kommer vi dock inte längre ha möjlighet att göra detta, eftersom E.ON avslutar tjänsten. Det är mycket viktigt att ni själva gör in- och utflyttsanmälan direkt till E.ON.
Observera att elavtalet måste sägas upp samma datum som uppsägningsdatumet för ert lägenhetsavtal – även om ni flyttar ut tidigare. Elavtalet får inte sägas upp innan hyresavtalets sista dag. Detta beror på att eventuella skador som kan uppstå vid avstängning av elen inte får inträffa. Som hyresgäst är du ansvarig för skador som uppstår på grund av att du har avslutat elen innan ditt hyresavtal har upphört.
Flyttanmälan gör du till E.ON kundservice tel: 0771- 22 24 24 eller E-post: kundservice@eon.se.
Har ni frågor, är ni välkomna att kontakta oss.